KALAM MUTIARA...

1) Tanda CINTA kpd Allah ialah mncintai AlQuran.Tnda Cinta kpd Allah dan AlQuran ialah mcinta Nabi S.A.W.Tanda cinta kpd Nabi S.A.W ialah mcintai Sunnah.Tanda cinta kpd Sunnah ialah mcintai Akhirat.Tanda cinta pd akhirat ialah memarahi Dunia & tanda memarahi dunia ialah tdk akan mngambil dr dunia selain perbekalan dan brg2 yg memadai utk Akhirat..." (SAHL B. Abdullah At-Tusturi RH.A)

2) Persahabatan Umpama Al-Quran,Semakin Seseorang Suke Padanya,Semakin Ikhlas Dia Membacanya.Semakin Gembira Dia Mendekatinya, Semakin Tenang Dia Untuk Memahaminya, Semakin Cinta Dia Kepadanya, Semakin Setia Dia Menghafaznya Dan Semakin Itulah Al-Quran Itu Terlekat Di Hatinya Sampai Bila2..

3) Kesedihan itu ibarat tangan sutera yang mencengkam jiwa dan melukainya dengan kesunyian,kesunyian pula ibarat gerombolan dukacita yang menemani jiwa lara..

4) kata2 Fathi Yakan: Daie hndklh insaf bhw pengisian hatinya hndklh lbh diutmakan dr sgla2nya.kalau jasad dan 'aqal dbri hbuan dan ubtan utk bfungsi dgn smpurna,maka dmikian jg hati.Ia ptut mningkatkan dan mjga hatinya,dgn hati inilah ia mjd daie,ia mjadi mukmin sbnr,dgn hati ini jg ia blh mjdi rabbani...

5) Hadapilah ujian hidup dengan mencari maksud di sebalik takdir-takdir Allah itu. Dengarlah suara tarbiah dan dakwah yang berbisik setiap kali kita diuji. Kebaikan dan keburukan hanya ada pada penilaian insan, tetapi di sisi Allah apa yang ditakdirkan-Nya pasti satu kebaikan.

6) Allah swt Maha Mengetahui Sesungguhnya di sisi Allah pengetahuan yang tepat tentang hari kiamat dan Dialah jua Yang Menurunkan hujan dan Yang Mengetahui dengan sebenar-benarnya tentang apa yang ada dalam rahim (ibu yang mengandung) dan tiada seseorang pun yang betul mengetahui apa yang akan diusahakannya esok (samada baik atau jahat); dan tiada seorangpun yang dapat mengetahui di bumi negeri manakah dia akan mati. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Amat Meliputi pengetahuanNya. Surah Luqman(34) Wahai saudariku yg muslimah yg berada di jalan jihad.Saudari pula memainkan peranan yg penting di dlm bidang jihad.Peranan saudari bermula dari rumah tangga,iaitu dengan mentarbiahkan generasi2,membesarkan mereka dan menyiapkan mereka utk berjihad.

KATA2 NI SEBAGAI TAZKIRAH KEPADA KITA SEMUA INSYAALLAH........

Selamat Berkenalan

ALLAH Matlamat Utamaku

~ حيّ على الصلاة ~

Jom Solat..

Followers

Perkongsian


Islamic Hijri Calendar

Waktu Al-Quds

Sa'atul Misr

K.L time

TERNAKAN KITA..