SAMBUNGAN KISAH JAADALLAH AL-QURANI........

3rd Part


Ja'd menjadi Muslim dan beliau memilih nama sebagai Jadallah al-Qurani. Beliau telah memilih nama ini untuk menunjukkan dan memaksimumkan kehebatan buku ini, beliau bercita-cita dalam hidupnya untuk melayani dan menyampaikan isi buku ini, "Quran" kepada orang lain.


Jadallah mempelajari dan memahami Al Quran dan mula mengajak orang-orang kepada Islam dan Allah swt di Eropah. Alhamdulillah, sekitar enam ribu Yahudi dan Kristian telah masuk Islam melalui dakwahnya.

Suatu hari ketika beliau berada dalam kajian dengan kitab-kitab, semasa membuka al-Quran yang Pakcik Ibrahim meninggalkan untuknya, beliau telah menemui di dalam Quran itu peta dunia pada awal dan di benua Afrika terdapat tandatangan Pakcik Ibrahim dan beliau juge terlihat di bahagian bawah sebuah ayat yang bertulis: "Undangan ke jalan Tuhanmu dengan kebijaksanaan dan nasihat yang baik"! "أدع إلى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة

Jadallah meskipun ini menyarankan paman lefe oleh ibrahim untuknya dan memutuskan untuk mengimplementasikan hal itu .... jadi dia Waktu Eropah dan pergi untuk memanggil orang-orang untuk islam di Kenya, Sudan selatan dan Uganda dan negara-negara jiran, banyak orang menjadi Muslim di tangannya, titik dari Bahasa Zulu babat saja, lebih dari enam juta orang menjadi muslim melalui dia.


Kematian

Jadallah ElQurani, ini rightous Muslim yang menghabiskan 30 tahun dalam dakwah, untuk kepentingan Allah di hutan-hutan Afrika banyak orang menjadi Muslim di tangannya mencapai jutaan dari mereka
ia meninggal pada tahun 2003, kerana penyakit yang menimpa dirinya di Afrika sementara ia membuat Dawah, ia mencapai usia 45 tahun ketika ia meninggal menghabiskan mereka di jalan Allah.




0 comments:

Selamat Berkenalan

ALLAH Matlamat Utamaku

~ حيّ على الصلاة ~

Jom Solat..

Followers

Perkongsian


Islamic Hijri Calendar

Waktu Al-Quds

Sa'atul Misr

K.L time

TERNAKAN KITA..