Bible adalah satu-satunya sumber rujukan agama Kristian. Soalannya sekarang bolehkah kita menghalalkannya @pn sebaliknya...?

Salah seorang filosuf Britain yang terkenal, George Bernard Shaw berkata: " Sesungguhnya kitab yang paling bahaya di muka bumi ialah kitab Bible, kamu simpanlah kitab ni dalam almari-almari kamu dengan kunci dan pedal yang kuat, peliharalah ia, jangan biarkan ianya tersebar kepada anak-anak kamu."

Malangnya siapakah yang mahu mendengar dan mengikuti kalam seorang pemikir seperti ini. Siapakah yang mahu mendengar kalam seorang pemikir penganut Kristian biasa yang bukan Jesus kelahiran kedua. (kerana bg mereka hanya Jesus shj yang wajib diikuti & beliau bebas adari sebarang kesilapan)

Tetapi pada suatu masa dahulu di Afrika Selatan, terdapat pemerintah Kristian di negara tersebut yang telah mengharamkan sebuah buku dakwah Kristian walaupun bukannya Bible. Mereka telah mengharamkan buku yang bertajuk " Lady Chatterley's Lover "
kerana buku tersebut telah meletakkan kesalahan kecil dalam penggunaan 'tetragrammation' atau kesilapan meletakkan huruf yang keempat dalam sesuatu kalimah. Sekiranyan orang2 Kristian, kerana kesilapan penggunaan kalimah kecil sedemikian mereka sanggup menolaknya adalah lebih baik bagi mereka mengharamkan kitab Bible yang lebih banyak kesilapannya. Lebih,lebih lebih banyak kesalahan. Tetapi mereka sudah tentu tidak sanggup untuk melakukan demikian kerana agama mereka hanya mempunyai satu sumber sahaja iaitu kitab Bible. Mengharamkan Bible bererti menghapuskan agama Kristian langsung dari muka bumi ini.

Sebuah akhbar " The Plain Truth " keluaran oktober 1977 mengungkapkan : {Sesungguhnya membaca kisah-kisah yang terkandung di dalam Bible untuk kanak-kanak bererti membuka peluang kepada mereka untuk menikmati pelbagai cerita yang diibaratkan seperti kisah seks. Bible juga umpama kitab yang dianggap oleh Lembaga Penapisan sebagai bahan bacaan UNTUK DEWASA SAHAJA iaitu mereka yang melebihi umur 18 tahun}

Allah berfirman fi Kitabul Mubin, dalam surah al-Hajj ayat ke-46:
" Maka tidak pernahkah mereka berjalan di bumi, sehingga hati (akal) mereka dapat memahami, telinga mereka dapat mendengar? Sebenarnya bukan mata itu yang buta, tetapi yang buta ialah hati yang di dalam dada.

Ayat seumpama ini juga wujud dalam Bible dalam buku Matthew 13 ayat ke-13:
" ......they look, but not see, and they listen, but do not hear or understand."

Ayat sebegini banyak terdapat di dalam al-Quran malahan wujud juga dalam Bible tetapi orang Kristian tidak mengambil istifadah daripadanya.

oleh itu fikir-fikirkanlah wahai Nasrani........

Wallahu 'alam......

0 comments:

Selamat Berkenalan

ALLAH Matlamat Utamaku

~ حيّ على الصلاة ~

Jom Solat..

Followers

Perkongsian


Islamic Hijri Calendar

Waktu Al-Quds

Sa'atul Misr

K.L time

TERNAKAN KITA..