Assalamualaikum ana ucapkan kepada semua ikhwah & akhawat yg diberkati ALLAH.

Kali ini ana membawa satu tajuk yg hangat daripada Bible, iaitu "Pentas" Keldai.
Benda ini jg boleh dibawa untuk berdebat dgn org Kristian. InsyaALLAH. Antum boleh menggunakkan dalil-dalil daripada Bible ni utk menentang pengakuan org2 Kristian yg mengatakan Bible itu adalah kalam Tuhan (ALLAH).


Dan sekarang untuk mengukuhkan lagi hujah bahawa Bible ni hanyalah karangan manusia, marilah kita tinjau kisah Nabi Isa a.s. memasuki kota Jerusalem bersama seekor keldai di saat-saat akhir sebelum beliau disalib.

Di dlm Injil Matthew 21:7 terdapat nas berikut:-
"Dan mereka mendatangkn seekor keldai betina bersama anaknya, lalu dikenakan pada kedua keldai itu dgn pakaian mereka, maka duduklah Jesus pada anaknya".

Di dalam Mark 11:7 :-
"maka mereka mendatangkan kepada Jesus dgn seekor anak keldai, lalu dikenakan pakaian mereka pada keldai itu dan duduklah Jesus di atas anak keldai itu".

Di dalam Luke 19:35 pula :-
"Dan mereka mendatangi Jesus lalu membuang pakaian mereka ke atas anak keldai , maka duduklah Jesus di atas anak keldai itu".


Dari sini, bolehlah antum gambarkan bahawa ALLAH yang Maha Berkuasa dan Maha Bijaksana boleh mengarang Injil ni dlm bentuk ayat yg berbeza & bertentangan antara satu sama lain. Adakah dalam situasi sebegini antum boleh sabitkn pertentangan pada ayat ni disebabkn ALLAH bersifat lupa, tersilap @ sbgnya?

Sudah tentu akal Fitrah antum tetap mengatakan, 'mana boleh Tuhan yang bersifat Maha sempurna & jauh dari segala kekurangan berfirman dgn pertuturan yg brtentangan seperti contah ayat di atas itu'. Mala bukan sekadar ayat ni sahaja, tetapi terdapat beribu-ribu lagi pertentangan yg akn ditemui oleh antum dalam Bible pada masa kini seperti bentuk di atas.

beginilah cara paderi2 yg mengarang Bible menyesatkan org2 kristian yg asalnya saudara seagama kita. Oleh itu, ajaklah mereka kepada agama asal mereka. Da'wahlah mereka supaya mereka berbuka hati & mendapat hidayah dari ALLAH, Robbil'alamin........amin

Wallahu 'alam..............wa ma'a salamah

Selamat Berkenalan

ALLAH Matlamat Utamaku

~ حيّ على الصلاة ~

Jom Solat..

Followers

Perkongsian


Islamic Hijri Calendar

Waktu Al-Quds

Sa'atul Misr

K.L time

TERNAKAN KITA..